Moorkop

Het 2e gebakje voor op de schaal is klaar en ik heb deze moorkop naar eigen inzicht gemaakt.
Hoop dat er geen fouten inzitten en als je hem maakt hoor ik het graag of het patroon klopt.


Moorkop:
Benodigdheden: haaknaald 3, lichtbruin, donkerbruin, wit garen en fiberfill.
Met lichtbruin beginnen.
1.      Magische ring met daarin 6 vasten
2.      in elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3.      1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (18v)
4.      2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (24v)
5.      3v, 2v in de volgende v haken, herhalen (30v)
6.      4v, 2v in de volgende v haken, herhalen (36v)
7.      5v, 2v in de volgende v haken, herhalen (42v)
8/9    (42v)
met wit
10/11 6v, 4hst, herhalen eindig met 6 hst
met lichtbruin
12/16 (42v)
17.     haak de 5e en de 6e samen (35v)
18.     haak de 4e en de 5e samen (28v)
19.     haak de 3e en de 4e samen (21v)
20.    haak de 2e en de 3e samen (14v) OPVULLEN
21.     haak alle v 2 aan 2 samen (7v)
Haal met een naald de draad door de overige 7 steken en hecht af.

De Chocola:
1.      Haak met donkerbruin een ketting van 20 lossen en sluit met een hv tot een ring.
2.      1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (30v)
3.      2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (40v)
4.      (40v)
5.      3v, 2v in de volgende v haken, herhalen (50v)
6.      1v, 1hst, 1st, 1dst, 1st, 1hst, 1v, 3hv, herhalen (50v)
7.      1hv, 1v, 1hst, 3 st in het dst van de vorige ronde haken, 1hst, 1v, 4hst, herhalen (60v)
8.      10hv, 3l, vanaf de 2e l, 2st in de 2e en 3e l, 2v overslaan. Deze 3l met de stokjes heb ik niet steeds op dezelfde plek gemaakt zodat het nog wat echter lijkt.
9.      Chocola vastnaaien.

Slagroom:
1.      Magische ring met daarin 6 vasten
2.      in elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3.      herhalen tot ongeveer 180v, het haakwerk gaat krullen
4.      in vorm brengen en bovenop de chocola vast naaien

Veel plezier met dit patroontje en laat je het ff weten of het gelukt is!


Reacties

  1. die is erg goed gelukt Sietske. Ook nog het patroon uitgeschreven voor "na-apers" (zoals ik). Petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je, het is leuk om te doen maar pfff het was wel een werkje...maar dit was ook de eerste keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke gebakjes!
    Groetjes, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij ziet er uit om op te eten. Super! Meteen een link op mijn website naar het patroon geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thnx Annemiek en Lisa leuk dat je het patroon gelinkt hebt!!
    groetjes Sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er lekker uit Sietske ! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is gelukt. Bedankt voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel leuk om te haken, hier staat mijn resultaat: http://taetskeoriginal.blogspot.nl/2015/02/gehaakte-moorkop.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie, ik heb al ff bij je gekeken en de moorkop ziet er heel mooi uit!!, groetjes Sietske

      Verwijderen
  9. hallo Sietske,
    dank je wel voor het patroon van de moorkop,
    ik heb er al ettelijke gemaakt,
    kan je hier zien,http://www.hesterscreaties.blogspot.nl/
    ik zal er vast nog meer maken voor de familie,
    groetjes hester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Sietske!
    Wat een super leuk patroontje!! Heerlijk om te maken! Ik heb hem vorige week gemaakt als "extraatje" voor Moederdag en heb daar een blogberichtje over geschreven!
    Uiteraard heb ik jou daar in genoemd (met link en al) als maakster van het patroontje: http://hollandsezpagetti.blogspot.nl/2015/05/moederdag.html

    Liefs, Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat leuk dat je de moorkop hebt gemaakt en bedankt dat je mijn link hebt geplaatst, groetjes Sietske

      Verwijderen
  11. Hallo sietske.
    Hartelijk bedankt voor jouw gratis patroontje.
    heel leuk om te haken
    Groetjes. Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. graag gedaan Carla, bedankt voor je reactie!!
      groetjes Sietske

      Verwijderen
  12. Hoi Sietske,
    Wat een leuk patroon is dit, ben er gek van heb de eerste af maar ga er nog wat maken voor mijn zus die idolaat is van moorkoppen. Als ze in e put zit koop ik een moorkop voor haar. Het patroon is heel goed en duidelijk beschreven, mijn dank hiervoor.
    groetjes Saskia uit Hillegom

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. fijn om te horen Saskia en bedankt voor je berichtje!!
      groetjes Sietske

      Verwijderen
  13. Heel leuk! Heb er al 1 af! Volgen er vast meer! Heb jij ook patroontjes voor punten taart? Ik heb van die kartonnen doosjes in de vorm van een taartpunt. Zou die graag willen bekleden met haakwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Marjolein dat je de moorkop hebt gehaakt en bij gebakjes staat ook een taartpunt!
      groetjes Sietske

      Verwijderen
  14. Heb er ook al een paar van gemaakt! Bedankt dat je het patroon hebt opgeschreven en met ons gratis wilde delen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Ans en fijn om te lezen dat je er een paar van gemaakt hebt!
      Groetjes Sietske

      Verwijderen
  15. Ik ga deze lekkernij gebruiken als speldenkussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Kan je die moorkop ook breien ? want ik kan namelijk niet haken maar zeker een leuk idee groeten Corrina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heidi vd Noord21 juli 2018 om 12:23

    Ik heb hem ook gemaakt maar dan met een beetje gesmolten slagroom. hij staat op mijn instagram pagina:
    https://www.instagram.com/p/Bk-Ltfxjsvy/?taken-by=heidivdnoord

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heb hem gemaakt, die mooie moorkop, bedankt voor het patroontje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tompouce of Tompoes...

Sfeerlichtjes

Totaal aantal pageviews