beertjes

Jaren geleden maakte ik deze beertjes al met mijn kinderen.
Om als cadeautje te geven zijn ze ook leuk.
Ze zijn gemaakt van foam rubberplaat van 20 bij 30 cm, verkrijgbaar bij hobbywinkels.
Ik had nog genoeg liggen in allerlei kleurtjes en ook het patroontje had ik bewaard.
Wat heb je nodig:
2 kleuren foamplaat
standaard van 16 cm hoog
kleine strikjes
zwarte stift
lijm


Hoe maak je een beertje:
Een hokje van dit papier is een 1/2 cm.
Het lijfje is dus 8 1/2 cm
Je kan dit natekenen op hetzelfde formaat hokjespapier en uitknippen. 
Voor de stevigheid maak je het nog een keer op karton zodat je het makkelijker kan omtrekken met een pen op het foam. 
Knip het uit, de pootjes, armpjes en de oortjes maak je 2x.
Lijm de onderdelen op het lichaampje en teken met een stift het oogje, neusje en mond.
Strikje erom en klem het beertje aan het stokje.
Maak het 2e beertje en voor het onderste beertje lijm je de pootjes vast zoals op de foto.
KLAAR!

Reacties

  1. Super mooi geworden!! Bedankt voor de beschrijving. Wellicht ga ik me er een keer aan wagen iets anders te doen dan haken.. Liefs, Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moorkop

Tompouce of Tompoes...

Sfeerlichtjes

Totaal aantal pageviews