Donut

Weer 1tje klaar, de schaal wordt al wat voller!
Deze donut naar eigen idee gemaakt en het patroon uitgeschreven.





Patroon Donut
Benodigdheden: lichtbruin garen, voor het glazuur een kleur die je leuk vind en voor de garnering wat restjes vrolijke kleurtjes en fiberfill.
1.      Begin met lichtbruin, haak 18l eindig met een hv.
2.      1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (27v)
3.      (27v)
4.      1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (40v)
5.      (40v)
6.      2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (53v)
7/13  (53v)
14.    2v, 2v samen haken, herhalen (40v)
15.    (40v)
16.    1v, 2v samen haken, herhalen (27v)
17.    (27v)
18.    1v, 2v samen haken, herhalen (18v)
Donut opvullen en vastnaaien

Glazuur:
1.      Begin met groen, haak 18l eindig met een hv.
2.      1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (27v)
3.      (27v)
4.      1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (40v)
5.      (40v)
6.      2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (53v)
7.      (53v)
8.      3hv, 1v, 1hst, 3st in 1v, 1hst, 1v, 4hv, 1v, 1st, 3dst in 1v, 1st, 1v, 3hv, 1v, 3hst in 1v, 3hv,
dit herhalen.
Deze ronde zo gedaan zodat je een afwisselende rand krijgt.

Op het glazuur heb ik kleine bolletjes genaaid met verschillende kleurtjes, maar je kan de donut naar eigen idee versieren.
Dan het glazuur op de donut naaien.


Veel haakplezier en ik zou het fijn vinden als je een reactie achterlaat als je de donut gemaakt hebt!

Reacties

  1. Heel leuk, ik ga er mee aan de gang om hem te haken! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze toch leuk !
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx voor je reactie Anja en een groetje terug

      Verwijderen
    2. hoi super leuk ik en mijn vriendin spelen altijd dat donut land er is en dat chocolade donuts dodelijk zijn hahahahahahahahahahahaha

      Verwijderen
  3. ik zag de donut voorbij komen op haken en haakpatronen, samen met de link van het patroon. Ik vind hem geweldig en wil hem gaan maken. superbedankt .

    groet Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je de donut gaat maken, veel suc6!!
      groetjes Sietske

      Verwijderen
  4. Super gaaf de patroontjes. Ook ik ga er meteen mee aan de slag, ik hou er van ;-)

    Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Sietske, leuk patroontje, ga direct proberen. Een vraag. In toer 1, sluit ik de lossenketting dicht met de halve vaste? Gr. Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vraagje: bij het glazuur staat 3 dst in 1 v, is dat 3 stokjes in 1 vaste?
    Alvast bedankt Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De afkorting dst betekent een dubbelstokje, dus 3 dubbele stokjes in vaste, groet Sietske

      Verwijderen
  7. Ohhhh wat ontzettend leuk zeg, deze ga ik zeker proberen. Ik haak nog niet zo lang, vind ze alle drie erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor deze mooie patroontjes ze zijn heel duidelijk omschreven dus heerlijk om te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Sietke, bedankt voor het patroontje, erg leuk! Ik had nog een vraagje;
    Hoe bevestig je het glazuur aan de donut?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dankjewel voor je super leuke patroon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb aan het einde een lange draad gehouden en het daarmee eerst in de kleine cirkel vast genaaid en daarna de buitenste rand

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor het patroon. Ik heb mijn donut met dunner katoen gehaakt en naald 2,5. Hij ziet er echt schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gehaakt op de campjng. Leuk. Ga er nog meer maken, bedankt voor t patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi, Weet je hoeveel gram garen ik hiervoor nodig heb?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moorkop

Tompouce of Tompoes...

Sfeerlichtjes

Totaal aantal pageviews