pompoensoep

Vanmiddag met de hulp van Paula een heerlijke pompoensoep gemaakt, van mijn nichtje en haar man had ik gisteren o.a. een pompoen, winterwortel en peterselie meegekregen.
Het meeste werk is zoals altijd het snijden van de groenten en de pompoen was wel heel erg hard.....
De benodigdheden zijn:
1.3 kg pompoen
2 tenen knoflook
2 uien
250 gr winterpeen
3 el olijfolie
2 laurierblaadjes
1 groente bouillontablet
chilipoeder
zout
peterselie
1 liter water

De bereiding:
Snij de pompoen in stukken, schillen en verwijder de pitten en het dradige vruchtvlees, de rest in kleine stukjes snijden.
De uien en wortel ook in stukjes snijden.
Deze 3 ingrediënten ga je in een grote pan met 3 el olijfolie ongeveer 5 minuten roerbakken.
Dan voeg je 1 liter water  met bouillonblokje toe, de in stukjes gesneden knoflook en de 2 laurierblaadjes toe.
Laat dit 30 minuten koken.
Met de staafmixer de soep pureren, naar smaak wat chilipoeder en zout toevoegen.
Garneren met peterselie en een schepje créme frâiche en dan smakelijk eten!

Ik had nog niet eerder pompoensoep gehad maar vond het super lekker!!





Reacties

  1. ik hou er eerlijk gezegd niet zo van, maar je hebt er weer prachtige foto's van gemaakt en een mooi gerechtje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja smaken verschillen hè, thnx voor je reactie.
      groetjes Sietske

      Verwijderen
  2. Mmm, lekker! Bij ons thuis zijn de meningen verdeeld over pompoensoep. De één vindt het lekker, de ander helemaal niet. Chilipoeder heb ik er nog nooit ingedaan, dat ga ik eens proberen. Het lijkt verder veel op het recept dat ik altijd gebruik.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat leuk dat jij ook wel eens pompoensoep maakt en het is ook nog eens heel gezond!
      groetjes Sietske

      Verwijderen
  3. Dat ziet er heerlijk uit! Ik heb je recept alvast gepind. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is ook erg lekker, de moeite waard om een keer te maken!
      groetjes en een fijne week.

      Verwijderen
  4. De pompoensoep ziet er overheerlijk uit ...
    Bedankt om het recept neer te pennen ...
    Het is trouwens echt weer voor een lekkere kom soep ...
    Fijne week ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. graag gedaan en het smaakt heerlijk met dit herfstweer!!
      Lieve groet Sietske

      Verwijderen
  5. Ziet er heerlijk uit Sietske , maar het is een hele klus die pompoen te snijden . Mijn zoon heeft het eens voor ons gemaakt en het was een heerlijk soepje .
    Fijne week ....en lieve groetjes van Nellie .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt Nellie...gelukkig had ik de hulp van vriendin Paula.
      Leuk dat je bent langs geweest en een lieve groet terug!!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moorkop

Tompouce of Tompoes...

Sfeerlichtjes

Totaal aantal pageviews